SASON İLÇE YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
KURULUŞU:
Mülki Yönetim açısından Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğü görevi büyük önem arz etmektedir. Valilik ve Kaymakamlık Bürolarının kuruluşu, bu bürolarda görevli personelin statüsü, görev, yetki ve sorumlulukları; 5442 Sayılı İl İdaresi Kanununu ile bu kanunun ek ve değişikliklerine dair 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve görevleri Hakkındaki Kanunun ilgili hükümlerine dayanılarak hazırlanan ' Valilik ve Kaymakamlık Büroları Kuruluş görev ve Çalışma Yönetmeliği' ile belirlenmiştir.
AMACI:
Yazı İşleri Müdürlüğü. İlçe Mülki İdare Bölümü içinde hizmet gören ve Kaymakam'a doğrudan bağlı olarak çalışan merkezi idarenin ilçe kademesindeki birimidir.
İLÇE YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BÜNYESİ ALTINDAKİ BİRİMLER BULUNMAKTADIR
1.Özel Kalem Bürosu, Mahalli İdareler Bürosu, İdare Kurulu Bürosu, Basın ve Halkla İlişkiler Bürosu, Planlama ve Koordinasyon Bürosu, Hukuk İşleri Bürosu, İlçede teşkilatı bulunmayan birimlerin işlemleri, İnsan Hakları Kurulu, Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı iş ve işlemleri
İLÇE YAZI MÜDÜĞÜNÜN GÖREV ALANLARI
YAZI İŞLERİ BÜROSU
1. Evrak havale ve dağıtımın yapılması,
2. Kanunların, KHK, tüzüklerin, Bakanlar Kurulu Kararlarının, yönetmelikler ve genelgelerin yayımı ve uygulanması
3. Genel idare kuruluşları, bölgesel kuruluşlar, KİT özel iş yerleri gözetim ve denetimi işleri.
4. Personelle ilgili konular (Görevlendirmeler, Özlük İşleri, Hizmet-İçi Eğitim, Mesai saatleri, kıyafet)
5. Tabi afet, genel sağlık ve çevre sağlığı konuları iş ve işlemleri.
6. Hükümet Konağı Daire Müdürlüğü işleri.
7. Dilekçeleri izleme ve sonuçlandırma.
8. Bayrak Kanunu, ilgili tüzük ve yönetmeliklere ilişkin işlemler.
9. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı İşlemleri
10. Bilgi Edinme Kanunu ve Uygulamaları,
11. Yükseköğretim ve Üniversitelerle ilgili İşlemler.
12. İlçede kuruluşu bulunmayan diğer bakanlık ve kuruluşlara ait işlemler.
13. Arşiv iş ve işlemleri
14. Kurum ödeneklerinin izlenmesi, tahakkuk işlemleri ve ödemeler
15. Demirbaşların kayıt, yılsonu sayımı ve düşümle ilgili iş ve işlemler
16. Kaymakamlık Büroları Kuruluş Görev Çalışma Yönetmeliği ile ilgili uygulama ve düzenlemeler.
17. Yazı İşlerine bağlı büroların teftiş ve denetiminin yapılması
18. Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkındaki Kanun ve ilgili Yönetmelik gereğince komisyon çalışmaları ve diğer iş ve işlemler.
ÖZEL KALEM BÜROSU
1. Özel haberleşme, gizlilik taşıyan yazışmalar.
2. Protokol, ağırlama ve kabuller
3. Atatürk günlerini ve tarihi günleri, milli ve resmi bayramları, mahalli kurtuluş günleriyle belirli günleri anma ve kutlama
4. Asayiş Toplantıları vukuat raporları,
İDARE KURULU BÜROSU
1. İlçe İdare Kurulu karar ve işlemleri
2. 4483 sayılı Memurlar ve diğer kamu görevlilerinin yargılanmaları ile ilgili karar ve diğer iş ve işlemler.
3. 1609 sayılı kanun (Atatürk aleyhine işlenen suçlar) ile ilgili yazışmalar.
4. Görevden uzaklaştırma işlemleri.
5. 3091 sayılı Taşınmaz mal zilyetliği ile ilgili uygulamalar.
6. Mülki İdare bölümleri belediye ve köy sınır değişikliği, köy kurulması, bağlılık değişikliği işlemleri
7. Kamulaştırma kanunu ile ilgili iş ve işlemler.
8. Harita, köy, bağlı, tabi yer adlarının değiştirme.
9. 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanununun uygulanması.
MAHALLİ İDARELER BÜROSU
1. Belediyelerle ilgili iş ve işlemler.
2. Özel idarelerle ilgili iş ve işlemler.
3. Köylerle ilgili iş ve işlemler. (Muhtarların göreve başlaması, teftiş ve denetimleri, izinleri istifa ve ölümleri, bütçe tasdik işlemleri)
4. Mahalli idarelerin mali yardım ve destek sağlama işleri, teftiş ve denetim işleri.
5. Belediye kurulması, köy veya bağlıların belediyelerle birleştirilmesi ile ilgili işlemler.
6. Mahalli idarelerin üst kurumlarla yazışmalarında aracılık yapmak.
7. Mahalli idarelerle ilgili kanun, yönetmelik ve tüzüklerin ilanı ve uygulamasının takibi.
8. Belediye Kanununa göre Belediye Meclis kararlarının kayıt defterine kaydedilmesi ve takibi.
9. Mahalli idarelerle ilgili envanter ve istatistik çalışmaları.
10. Yerel Bilgi Projesi ile ilgili iş ve işlemler
PLANLAMAve KOORDİNASYON BÜROSU
1. Yıllık uygulama programı hazırlanması ve uygulanması.
2. İl Yatırım Programlarının ilçe bazında izlenmesi ve sonuçlandırılması.
3. Envanter çalışmaları
4. Genel durum raporları.
5. İl koordinasyon Toplantısında alınan kararların izlenmesi ve takibi.
6. İlçe İdare Şube Başkanları toplantıları ve diğer toplantılar.
7. İlçede toplum kalkınmasında eğitim-öğretime yönelik program dahilinde çalışmalar
8. Temel Hizmetlerde Kapasite Geliştirilmesi Projesi kapsamında ilçe düzeyinde öncelikli yaşam kalitesi göstergeleri listesi dahilinde kurumlardan bilgi derlenerek Eylül ve Aralık ayında rapor formunun hazırlanması ve dosyalanması.
İLÇE AFET VE ACİL DURUMU BÜROSU
1. Sivil Savunma ile ilgili yazışmalar ve planlar.
2. Milli Müdafaa Mükellefiyetleri Komisyonu
3. Sivil Savunma ile ilgili diğer iş ve işlemler
DERNEKLER BÜROSU
1. Derneklerle ilgili işlemler.
2. Miatlı raporların hazırlanması
İNSAN HAKLARI KURULU
1. İnsan Hakları İlçe Kurulu Faaliyetleri,
2. İnsan Hakları ile ilgili aylık raporların hazırlanması.
3. İnsan Hakları eğitim programının hazırlanması ve uygulanmasının sağlanması.
HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
(İÇİŞLERİ BAKANLIĞINA BAĞLI TÜM KAYMAKAMLIK BİRİMLERİ)
SIRA
NO VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ SÜRE)
1- Dilekçeleri İzleme ve Sonuçlandırma Dilekçe (3071 Sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun) Havale tarihinden itibaren en geç 30 gün içinde
2- Bilgi Edinme Başvuruları 1-Dilekçe
2-İlgiliveya ilişkili kuruluşlar dâhil olmak üzere;
4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu 15 iş günü içinde, başka kurumlardan bilgi istenilmesi halinde 30 iş günü
3- Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Yolları -Matbu Dilekçe ,
-Kira kontratı,
-Tapu Belgesi. İlgilinin başvurusundan itibaren 15 gün içinde karar ve dosyanın infaz memuruna tesliminden itibaren de 5 gün içinde infaz işlemi yapılır
4- Lokal (içkisiz/içkili) İzin Belgesi düzenlenmesi Dilekçe ekine aşağıda belirtilen belgeler eklenir:
1-Lokal açılması konusunda alınmış yönetim kurulu kararının örneği,
2-Lokal olarak açılacak yerin tapu senedi örneği, kiralık ise kira kontratının örneği,
3- Ana gayrimenkulün tapu kayıtlarında mesken olarak görünen yerler için kat maliklerinin oy birliği ile aldıkları kararın örneği, mesken ve işyerinin birlikte yer aldığı binalarda mesken sahiplerinin tamamının onayı ve işyeri sahiplerinin oy çokluğu ile aldıkları kararın örneği, iş hanlarında ise yönetim kurulu kararı örneği, Belgelerin eksiksiz olarak Kaymakamlığımıza teslim edildikten sonra Lokal müracaatı ile ilgili kurumlardan inceleme talep edilmekte olup,
4-Yapı kullanma (iskan) izin belgesi, bu belgenin bulunmadığı durumlarda ise ilgili belediyeden alınacak söz konusu yerin lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge; bu alanlar dışındaki lokaller için Bayındırlık ve İskan Müdürlüklerinden alınacak lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge. inceleme 1 (bir ) ay içerisinde sonlandırılmaya çalışılmaktadır.
5- Tüketici Sorunları Başvurusu Matbu Dilekçe ekine aşağıda belirtilen belgeler eklenir.
1-Fatura,
2-Satış Fişi
3-Garanti Belgesi,
-Sözleşme vb. En erken 20 gün, en geç 3 ay içerisinde sonuçlanmaktadır.
6- Ticari Amaçla İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcı İzin Belgesi Başvuru Belgeleri:
1- Matbu Dilekçe
2- İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatının aslı ya da Belediyeden onaylı bir örneği
3- Vergi Levhası
4- Ruhsat sahibinin / Sorumlu Müdürün TC Kimlik Numarası,
5- Telekomünikasyon Kurumundan alınan sabit IP sözleşmesi,
6- TİB onaylı filtre programı. İşyeri sahibi evraklarını eksiksiz Kaymakamlığımıza teslim ettikten sonra İnternet Toplu Kullanıp Sağlayıcıları Yönetmeliğine göre yapılan denetim sonucunda hükümlülüklerini yerine getirdiği tespit edildiği tarihten itibaren izin belgesi verilir.
7- 'Apostille' tasdik şerhi İdari nitelikteki belgelerin tasdikinde İlçemiz sınırları içerisinde bulunan resmi ve özel okullar, Üniversiteler, Keçiören Nüfus Müdürlüğü tarafından düzenlenen belgeler, Sağlık Grup Başkanlığının ve Noter onaylı belgelerin imza tasdiki işlemi. Belgelerde herhangi bir problem yoksa anında tasdik yapılıyor.
8- İnsan Hakları İhlalleri Başvurusu Dilekçe. 15 günde sonuçlanmaktadır.
9- Muhtaç Erbaş ve Er Ailelerinin Ücretsiz Tedavisinin Sağlanması (Muhtaçlık Kararı) 1- Başvuru Formu
2- Nüfus Kayıt Örneği
3-Askerlik Şubesinden asker olduğuna dair belge İlçe İdare Kurulu haftada 1 gün toplandığından 4341 sayılı kanuna göre karar alındıktan sonra vatandaşa hemen teslim edilir.
10- 5434 sayılı Emekli Sandığı Kanunu gereğince (Muhtaçlık Kararı) 1-Matbu Dilekçe,
2-Mal Bildirim Formu (Muhtarlıktan onaylı 2 Adet),
3-Nüfus Kayıt örneği,
4-Öğrenci ise öğrenci olduğuna dair belge, çalışıyor ise bordro,
5-Sağlık Kurulu Raporu (%40 ve üzeri) İlçe İdare Kurulu haftada bir toplandığından 5434 sayılı kanuna göre karar alındıktan sonra vatandaşa teslim edilir.
11- Dernek Kurulması İşlemleri 1-Dernek kurucuları tarafından her sayfası imzalanmış 4 adet dernek tüzüğü
2-Kurucuların nüfus cüzdan fotokopisi,
3-Dernek kurucuları arasında tüzel kişiliklerin bulunması halinde yetkilendirilmiş kararın fotokopisi,
4-Kurucular arasında yabancı dernek veya vakıf dışında kar amacı gütmeyen kuruluşların bulunması halinde, bu tüzel kişilerin dernek 5253 sayılı Dernekler Kanunu ve buna dayalı olarak çıkarılan Yönetmelik
1 gün içinde
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenilmesi veya başvuru eksiksiz belge ile yapıldığı halde, hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz
İlk Müracaat Yeri : YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ İkinci Müracaat Yeri : KAYMAKAMLIK MAKAMI
Eposta adresi : sason@icisleri.gov.tr
Yazı İşleri Müdürlğü Tel:0488 461 21 00
Yazı İşleri Müdürlğü Fax:0488 461 20 07